EU-VALSKAMPANJ

Valaktiviteter

Har du frågor eller idéer? Kontakta ombudsman Tamara Nesic på tamara.nesic@socialdemokraterna.se eller 072-210 19 36.

Kampbanken

Du vill väl också vara med och vinna valet i sommar? Vi tänkte väl det! Då kan du anmäla dig till distriktets kampanjbank – vårt valarbetarregister. Genom att anmäla dig som valarbetare kommer du att kunna få information om kampanjaktiviteter under valrörelsen och inbjudningar till speciella valarbetaraktiviteter. Våra valorganisatörer kommer att skicka mer information om aktuella kampanjaktiviteter till de som anmäler sig till kampanjbanken!

v

Aktionsdag 22 maj

Hela partiorganisationen samlas för aktionsdag med dörrknackning!
Nästa aktionsdag närmar sig med stormsteg och nu höjer vi nivån ytterligare! Vi ska genomföra tonvis med aktioner såsom dörrknackningar eller ringningar under onsdagen 22 maj - alltså kommer det att finnas en valaktivitet nära dig! Under dagen kommer det att knackas och att ringas, så var med du också!

Programmet för dagen ser ut såhär:
Kl. 06.00: Frukostpåseutdelningar med FPU
Kl. 10-12: Ringkampanj med lunch
Kl. 11.30: Valstugeinvigning på Brunnsparken
Kl. 15.00-16.00: Dagsknack med Evin Incir
Kl.18.00-20.00: Dörrknack runt om i stan
Kl. 20-20.30: Pizza

Enstaka aktiviteter kan ha andra hålltider.

Anmäl dig här: https://forms.gle/NpaVuocSSTYs5r1B7 Länk till annan webbplats.

Mer information kommer till de som anmält sig.

Vill du vara med på de fackliga aktiviteterna under dagen? Anmäl ditt intresse till leif.andersson@lo.se

Har du frågor? Kontakta ombudsman Tamara Nesic på tamara.nesic@socialdemokraterna.se

Hammarkullekarnevalen 2024

Kampanja med oss på Hammarkullekarnevalen 24-26 maj!

Fredag-söndag 24-26 maj är det dags för årets upplaga av Sveriges största karneval, Hammarkullekarnevalen! Självklart finns Socialdemokraterna på plats med ett stort rött tält som vi har tillsammans med LO, SSU, S-kvinnor och Magdalena Andersson!

Årets upplaga av karnevalen blir något utöver det vanliga! I år gästas vi nämligen av ingen mindre än vår partiordförande Magdalena Andersson! Magdalena öppnar även karnevalen med sitt invigningstal kl. 15.00 på lördagen den 25 maj. Missa inte detta!

När: Fredag-söndag 24-26 maj
Var: Hammarkullen, Bredfjällsgatan

Program:
Mat- och prylmarknad fre-sön
Lördag 12:00 - Karnevalståg Vuxen
Lördag 15.00 - Invigningstal av Magdalena Andersson
Söndag 12:00 - Karnevalståg Barn

Vi behöver din hjälp att bemanna vårt tält på karnevalen!
Alla som står i tältet minst tre (3) timmar får mat!

Har du frågor eller idéer? Kontakta ombudsman Tamara Nesic på tamara.nesic@socialdemokraterna.se eller tel. 072-210 19 36

Callcenter

Vinn val med hjälp av telefonen – Ring med Ringround!

I valrörelsen har vi som mål att prata med 4 575 göteborgare via telefon.
Det personliga samtalet är viktigt och är en metod som är beprövad. Med telefonen i hand och lett av SSU Göteborg kommer ett callcenter finnas för de medlemmar som inte fysiskt kan delta i fältkampanjen.

Ringningarna kommer att genomföras på partidistriktet (Järntorget 8). Callcentret bemannas tisdag till torsdag kl. 17.00 – 20.00 från 2 maj till 9 juni. Du behöver inte anmäla dig utan kan bara dyka upp på callcentret.

Har du frågor? Kontakta ansvarig ombudsman Tamara Nesic på tamara.nesic@socialdemokraterna.se eller 072-210 19 36.